Aktualności

W jaki sposób ćwiczyć własne ciało - plan treningowy

W jaki sposób ćwiczyć własne ciało - plan treningowy

Każdy mężczyzna chciałby posiadać umięśnioną oraz wspaniale wyrzeźbioną sylwetkę. Do otrzymania tego typu efektu najlepiej jest zastosować właściwy trening obwodowy.

Jest to efektywna metoda treningu na słynną rzeźbę, która może być praktykowana zarówno przez osoby zaawansowane w treningach jak i dopiero rozpoczynające przygodę z treningiem siłowym. Jeśli pragniemy skutecznie wyrzeźbić naszą sylwetkę, powinniśmy postarać się o systematyczność oraz wysoką intensywność ćwiczeń. Konieczny będzie więc właściwy plan treningowy na rzeźbę, dostosowany do możliwości treningowych naszego organizmu, którego powinniśmy całkowicie się trzymać.

Kiedy wykonujemy trening obwodowy, powinniśmy wykonywać niemałą liczbę powtórzeń w serii, od 12 do 20. Powinno się przetrenować w czasie takiego treningu wszystkie partie mięśniowe, tego typu trening powinien zajmować co najmniej 30 minut oraz odbywać się nawet 4 razy w tygodniu, oczywiście koniecznie z którymś dniem wolnym pomiędzy dobami treningowymi.

Odpowiednio skonstruowany plan treningowy na rzeźbę, to przede wszystkim praca z ciężarem własnego ciała, co jest kluczowe dla osób rozpoczynających tę formę treningu. Liczba zarówno powtórzeń w serii, ilość obwodów czy długość przerw nie musi być dokładnie przestrzegana. Trzeba ćwiczyć ostrożnie, gdyż trening obwodowy poprzez swoją znaczną intensywność ćwiczeń, może być dość groźny dla niedoświadczonego i powodować nie tylko kontuzje, lecz również niebezpieczne dla zdrowia omdlenia.